ipsala sınır kapısı bekleme süresi / Yunanistan / T.C. Dışişleri Bakanlığı

Ipsala Sınır Kapısı Bekleme Süresi

ipsala sınır kapısı bekleme süresi

ipsala sınır kapısı

• bulgaristan'a giderken kapıkule'den sonra kullandigim 2. guzergah. suan yenileme calismalari var. bu sebeple biraz yogunluk oluyor.

turkiye ve yunanistan'ın tam kesistigi yerde yunan ve turk askeri karsilikli nobet tutarlar.

seafoodplus.info

• bugün büyük bir sıkıntı var galiba yunanistan dan türkiye'ye dönerken pazarkule kapısına yonlendirildik. km yukarıya.

• özelleştirilen sınır kapısı. özelleştirme kapsamında yenileme çalışması olduğundan sadece iki gişe çalışıyor. gurbetçilerin okullarının kapanması nedeniyle kilometrelerce kuyruk oluşuyor. inşaat iki sene sürecek.

• inşaat aşaması baya uzun süren ve bu duruma önlemini almayan sınır kapısı.

12 temmuz sabahı yunanistan'a geçerken türk tarafında 2,5 km kuyruk vardı. 6 saatte zor geçebildik. kapıya geldiğimizde öğrendik ki tek gişe çalıştırılmış, öğlen vaktine doğru otobüsler için ayrılan gişe otomobiller için yeni açılmıştı.

15 temmuz akşam üstü ise yunan sınırına geldiğimizde yine 3 km'lik kuyruk bizi bekliyordu. bu kuyruğuda yaklaşık 6 saatte anca aşabildik. ki bu kuyrukta gurbetçilerde vardı haliyle. yunan tarafını geçip türk gişesine geldiğimizde memur bize'' kuyruğun sebebi yunan tarafı, bizlik bişi yok. onlar iki gişe çalıştırıyor'' dedi. tabi bizde cuma sabahı tek gişe çalıştıran siz değil misiniz diyemedik. malum o sıralar köprüyü geçmeye çalışıyorduk.

velhasıl kötü yönetilen bir sınır kapımız. sorunların giderilmesi için hiç birşey yapmıyorlar. bayram arefesi, gurbetçilerin dönüş vakti ağustosun son iki haftası kullanılmaması tavsiye edilir..

• an itibariyle turkiye tarafina dogru 1 saattir bekledigim hede. en az saat sürer gibi duruyor. yeni geçmiş olan arkadaşlar varsa ne kadar sürer bilen yesillendirsin.

edit saatte geçtim 3 saat yunan 30 dk türk gümrüğü

• bu sinir kapisinda turkiye&#x;de ikamet edenlere ozel bir gişe acilmali veya pazarkule sadece turkiyede ikamet edenlere ayrilmali , yazin ilk yarisinda yunanistan tarafi kilit, ikinci yarisinda turkiye tarafi kilit.. sacma sapan bir sinir kapisidir

• bu orospu çocuğu yunanlar karton başına 32 euro vergi alırlar, seturda çalışan orospu çocukları da sormamıza rağmen uyarmazlar.

sigarayı alın ama bagajınıza saklayın efendim. canınız yanmasın.

• an itibariyle tahmini geçiş süresi saat olan sinir kapısı.

• son zamanlarda 2 kere kullandığım sınır kapısı.

ilki 25 ağustos pazar gecesi, saat takriben 2&#x;de sınıra varmamla başladı. 2 görevli, sınıra gelmeden, araçları sol şeritte sıraya soktular. sıra ne yavaş ne hızlı ilerliyordu. tüm işlemleri bitirip, yunanistan&#x;a çıkmamız tam olarak 2 saat sürdü.

araç için gerekli yeşil sigortayı, sınır kapısında bulunan turing ofisinden aldık. 24 saat açık olması süper bir detay.

inanılmaz çok sivrisinek var. sanırım meriç nehrinin kenarı olduğu için durum böyle. beklerken sineklerin toplu tecavüzüne maruz kalmak istemeyenler, off sinek kovucu alsın, veya uzun şeyler giysin.

bence bu sezonda 2 saat beklemek, oldukça makul. tabii saat gecenin 2&#x;siydi, ona bir şey diyemem.

dönüşümüz ise çok çok daha kolaydı. eylül&#x;ün başlamasıyla beraber, sınır kapısında kimse kalmamıştı. otobandan hiç durmadan sınıra geldik. önümüzde tek bir otomobil bile yoktu. (saat öğlen 12 civarı, haftaiçi) işlemlerimiz yunan tarafında 5 dakika içinde bitti, kendimizi free shop&#x;a attık. sonrasında türkiye tarafında, önümüzdeki otomobili aramaya karar verdiler, sanırım bi dk kaybettik. bizi aramadan direkt geçirdiler. arabanın içinde 3 erkek, bagaj ve arka koltuk tamamiyle ralli ekipmanı dolu olmasına rağmen, durmadan geçtik.

değinmek istediğim başka bir konu daha var ki, çok çok acıklı.

bakınız, bu entry&#x;yi buraya kadar okuma zahmetine katlanan muhtemelen kişiden birisiniz. lütfen tavsiyemi dinleyin.

tam tamına km yol gittim. bu yol boyunca, 3 kere korna sesi duydum. birincisini bizim arabadaki keko kardeşimiz çaldı, ikincisini bize çaldılar, üçüncüsü de yine bir türk&#x;ün, dönerciye selam vermesi sebebiyle çaldığı kornaydı.

yunan otobanında sol şeritten &#x;in altına düşmeden gittim. takriben km yol gittim bu şekilde. (radar yok) bir kere bile, bakın, tek bir kere bile kimseye selektör yapmadım. aynasında beni gören çekildi.

italya&#x;da yarıştım. dağ yollarında, 85 km özel etap koşturduk. öncesinde yol keşfi yaptık, sonra yol notunu test etmek için, günlük otomobilimizle gazladık. volkswagen polo gibi bir otomobil ile, o virajlı yollarda tek bir kez esp açılmadı. sebebi neydi biliyor musunuz? tutunan asfalt

memleketlerinde öyle bir asfalt var ki, otomobiliniz yoldan çıkmıyor. tren gibi viraj dönüyorsunuz.

yunanistan da farklı değil. sakız gibi yapışıyor lastikler yola.

işte bu sınırı geçer geçmez, yaklaşık km sonra anayola bağlanıyorsunuz ya, heh işte orası parlak asfalt, yol tutmaz, fren yaparsın, abs&#x;yi sokar devreye

iğrenç ötesi yolların başladığı yerdir ipsala sınır kapısı.

elves-men-dwarfes ülkelerinden, mordor&#x;a geçiş gibidir. hüzündür.

• çift yönlü açık olup olmadığını merak ettiğim kapıdır. bilen suser arkadaşlar varsa yesillendirsin.

ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.

Gurbet&#;inin sınır kapılarından 'ekspres ge&#;işi' kentin turizm ve ekonomisine de katkı sağlıyor

Geçen ayın son günlerinde başlayan yurt dışında yaşayan Türklerin baba ocaklarına ziyaretleri sürüyor. Gelişler temmuz ayı sonuna dek sürecek.

Trakya Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğünün verilerine göre bu yıl sezonun başladığı 3 haftada gelen gurbetçi sayısı son yılların en yüksek düzeyinde ilerliyor.

Tüm sezon boyunca yılında bin, salgın etkisinin görüldüğü yılında bin, geçen yıl ise bin gurbetçi Türkiye'ye geldi.

Bu yıl ise geliş takviminin henüz yarılanmadığı yaklaşık 3 haftalık süreçte bin gurbetçi sınır kapılarından giriş yaptı. Bu sayının ay sonunda 2 katına yakın olması bekleniyor.

Gelişlerin son zamanların üstünde olmasına rağmen sınır kapılarında bekleme süreleri ise azaldı.

Sınır kapısında fazla beklemeyen gurbetçi aileler çevre yolu yerine direksiyonu Edirne yönüne çevirip, kentin hem kültürel mirasını görüyor, mutfağından çıkan lezzetleri tadıyor, kimisi de konaklamayı tercih ediyor.

"Beklediklerinden daha kısa sürede giriş yapıyorlar"

Edirne Valisi H. Kürşat Kırbıyık, AA muhabirine, gelişlerde artış olduğunu söyledi.

Gurbetçilerin de bekleyiş sürelerinin kısalması nedeniyle "Ekspres geçiş" olarak adlandırdığı duruma üç faktörün etki ettiğini vurgulayan Kırbıyık, şöyle konuştu:

"Geçtiğimiz yıllarda salgın tedbirleri bahane edilerek Yunanistan kapılarından çok verimli bir geçiş yapamıyorduk. Yunanistan'ın aldığı aşırı tedbirler nedeniyle gurbetçilerimiz bu iki kapıyı değerlendirmiyordu. Bu yıl gerek Pazarkule gerek İpsala sınır kapılarımıza gurbetçilerimizin rağbet ettiğini ve oradaki geçiş rakamlarının arttığını görüyoruz. İkinci faktör gerek Emniyet Genel Müdürlüğünce gerek Gümrük Genel Müdürlüğünce buraya yapılan takviyeler.

Şu anda tüm peronlarımız vatandaşlarımıza, gurbetçilerimize hizmet verecek şekilde çalışıyor, kesintisiz hizmet sunuyoruz, bir anlamda ekspres geçiş sağlıyoruz. Vatandaşlarımızı çok kısa sürede, kimi zaman bu süre 15 dakikaya kadar düşüyor, hızlı bir şekilde işlemleri tamamlanıyor. Çok nadir görülse de maksimum saatte işlemler tamamlanıyor. Üçüncü faktör Kapıkule'nin karşısındaki Kaptan Andrevo Sınır Kapısı ve Hamzabeyli'nin karşısındaki Bulgar Lesova Sınır Kapısı'nda bir motivasyon artışı görüyoruz. Oradaki işlemlerin geçtiğimiz yıla göre daha hızlı yapıldığını, gurbetçilerimizin işlemlerinin tamamlanarak bu tarafa gönderildiğine şahitlik ediyoruz."

Cadde ve sokaklarda gurbetçi yoğunluğu

Kırbıyık, bu durumun kent ekonomi ve turizmine muhakkak etkisinin görüldüğünün altını çizdi.

Kentte yoğun bir gurbetçi hareketliliğinin gözlendiğini vurgulayan Kırbıyık, şöyle devam etti:

"Edirne caddelerin ve sokaklarında gurbetçilerimizin yoğun şekilde bulunduklarını görüyoruz. Bunun temel nedenlerinden biri kapılardaki geçiş sürelerinin hızlanması.

Çünkü gurbetçilerimiz kafalarında oraya ayırdıkları süreden çok daha hızlı bir şekilde giriş işlemlerini gerçekleştirdikleri için kalan vakti şehrimizde değerlendirmeyi tercih ediyorlar. Biz bundan çok mutluyuz. Edirne bundan çok mutlu, kendilerini burada görmekten özellikle mutluluk duyduğumuzu bir kez daha ifade etmek istiyorum."

Kapılardaki geliş trafiğinin temmuz ayı sonuna dek süreceğini vurgulayan Kırbıyık, hem gelişler hem de dönüşler için tüm tedbirlerin alındığına vurgu yaptı.

"Geçiş hızlı olunca ziyarete vakit kalıyor"

Yıllık iznini Türkiye'de geçirmek üzere Fransa'dan gelen Serhat Günalan uzun ve yorucu bir yolculuğun ardından vatana gelmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirtti.

Kapıkule'de hiç beklemeden işlemlerini yaptırdıkları bundan da çok memnun kaldıklarını ifade eden Günalan, "Edirne bize express giriş gibi oluyor, hiç beklemeden giriş yapıyoruz. Edirne'de gezme ve konaklama imkanımız oluyor, buranın yöresel yemeklerini yeme imkanı buluyoruz." dedi.

Fransa'dan gelen İhsan Çevlik de Türkiye'de işlemlerin çok hızlı olduğunu, artık hiç beklemeden sınır kapısından geçtiklerini belirtti.

Eskiden sınır kapısında zaman zaman çok yoğunluk olduğunu, uzun süre geçiş yapmak için beklediklerini anlatan Çevlik, "Geçiş için çok bekleyince haliyle alışveriş yapma imkanımız kısıtlı oluyordu. Ama şimdi transit geçtiğimiz için vaktimiz oluyor, alışveriş yapıyoruz, para bozduruyoruz. Şimdi ben de Selimiye Camisi'ne gideceğim. Alışverişimiz yapıp oradan Kayseri'ye doğru yola çıkacağız." diye konuştu.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir